22-04-08

Grolsch komt met thuistap

Grolsch komt met thuistap

Bierbrouwer Grolsch gaat met Heineken en Philips de concurrentie aan met een eigen thuistap. Het bedrijf, nu in handen van het Brits/Zuid-Afrikaanse bierconcern SABMiller, liet dinsdag een tapsysteem zien dat in koelkast past.

 

De Cheersch, zoals de tap is genoemd, lijkt op een groot uitgevallen slagroombus. De Cheersch bestaat uit een eenmalig aan te schaffen tap die gekoppeld kan worden aan los te kopen tweeliterflessen met Grolsch-bier. Door een koolstofpatroon krijgt het bier zoals bij een tap in de horeca het bekende schuimkraagje.

Vanaf half mei is het nieuwe product te koop in supermarkten en slijterijen. De tap gaat 34,95 euro kosten, de tweeliterflessen kosten 4,79 euro per stuk.

Philips

Grolsch levert ook zesliter-fustjes voor de Perfect Draft van Philips en lijkt met de nieuwe thuistap de concurrentie met zichzelf aan te gaan. Bestuursvoorzitter Ab Pasman bestrijdt dit. "De twee producten spelen beiden in op een behoefte, maar dit is wel een veel simpelere manier om getapt bier te drinken." De topman denkt zelfs dat de nieuwe thuistap "de opvolger is van het blikje bier en het krat".

Vooralsnog wordt de Cheersch alleen in Nederland op de markt gebracht. "We hebben nog geen beslissing genomen of we het product ook in het buitenland gaan introduceren", aldus Pasman. Ook is nog onduidelijk of andere merken van SABMiller (zoals Peroni en Pilsner Urquell) het systeem gaan gebruiken.

Groen

Grolsch verving begin 2007 het bruine pijpje voor een groene variant met Grolsch in reliëf in het glas geprint. Ook de beugelfles wordt nu vervangen voor een groene variant. De groene fles bracht de bierbrouwer geen windeieren. Bij de halfjaarcijfers in 2007 maakte Grolsch bekend dat de nieuwe fles gretig aftrek had en leidde tot een toename van het marktaandeel. Pasman wilde over Cheersch alleen kwijt dat de verwachtingen hoger gespannen zijn dan bij het groene pijpje. "Dit is echt een massaproduct."

De introductie van het nieuwe product ging dinsdag gepaard met de presentatie van een nieuwe reclamecampagne en een nieuwe slogan: Zo eigen als Grolsch.

Heineken liet dinsdag ook van zich horen. Het bierconcern lanceerde officieel zijn vrouwenbiertje Jillz. Heineken had daar vorig jaar al mee geëxperimenteerd in horecagelegenheden in Amsterdam en Deventer. Het biertje komt voorlopig alleen van de tap.

18:00 Gepost door biertje in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.