27-04-08

biermarkt in beweging

uitgaan-bier-Biermarkt in beweging

In de Middeleeuwen was bier een populaire drank, zelfs onder kinderen, omdat het minder ziektekiemen bevatte dan water.

Saillant detail is dat bier vooral gebrouwen werd door
vrouwen, een doelgroep die volgens Heineken niet wordt bereikt met klassieke pils.

Daarom introduceert Heineken Jillz. Met een alcoholpercentage van 5% mag het geen naam hebben, maar
Adformatie meldt dat dit drankje helemaal is afgestemd op de smaakpapillen van de vrouw, met een licht bubbeltje en een fruitig smaakje. Ik kan niet wachten…

Bier is voor
echte mannen, volgens de bierbrouwers. En aangezien de meeste mannen hun favoriete biertje niet herkennen bij een blind test, moeten de bierbrouwers het vooral hebben van hun imago.

Of liever gezegd: van dat van de bierdrinkers. Grolsch voor de sociale intellectueel, Heineken voor de doorsnee gezelligerd, Amstel voor de would-be echte man, Hertog Jan voor de nerd en Kasteelbier voor wie echt een statement wil maken.

Brand Bier (“het leven is verrukkelijk”) laat zich niet onbetuigd in een biermarkt in beweging. Met een gloednieuwe campagne van DDB wil Brand het kleine genieten in kaart brengen.

En Grolsch (niet langer ût Grolle) ziet het als zijn taak als marktleider om te innoveren. Ditmaal met de
CheerSCH’, een lekker hanteerbaar tweeliter-tapsysteem met een onmogelijke naam. Ik schenk mezelf nog maar een Glenmorangie in. CheerSCH!

09:30 Gepost door biertje in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.